21. 3. 2012 – Veletrh reklamy, médií, polygrafie a obalů – Reklama Polygraf 2012


Již včera začal již 19. ročník veletrhu reklamy, marketingu, komunikace, polygrafie, packagingu – Reklama Polygraf 2012

Natočil jsem z prvního dne krátké video s přehled několika zajímavostí a prvních dojmů z veletrhu, který trvá až do 22. března 2012. Přes 200 vystavovatelů, široký doprovodný program, mnoho zajímavých produktů, služeb a veletržní slevy, to je jen základ toho, co je na veletrhu k vidění.

Video z veletrhu Reklama Polygraf 2012

Vstupenka ZDARMA na Veletrh Reklama Polygraf 2012 je ke stažení zde.

Doprovodný program veletrhu Reklama Polygraf 2012 pro dnešní den

Průmyslový palác, Střední hala – FORUM REKLAMA

21. března 2012

10.30 – 14.00 Sítotiskové trendy aneb digitální tisk v sítotisku

Témata přednášek programu semináře jsou zaměřena na synergický efekt v segmentech sítotisku a nových digitálních technologií, které právě do sítotisku vstupují nebo jsou postupně aplikovány na stávající standardní techniky práce. Hlavním tématem je všeobecný pohled na tiskový průmysl a jeho vývoj. Další stěžejní přednáška je zaměřena na potisku textilu, což je v současnosti jedno z velmi aktuálních témat. Segment potisku textilu patří v tiskovém průmyslu mezi oblasti s největším růstovým potenciálem vůbec. Nedílnou součástí semináře jsou také vstupy zaměřené na sítotiskový průmysl a jeho profilaci v době digitálního tisku.

Úvodní slovo představitele asociace FESPA

Chris Smith – FESPA, Velká Británie

Trendy v tiskovém průmyslu

Neil Falconer – Pira International, Velká Británie

Budoucnost textilního tisku

Michel CAZA – viceprezident GPSF, Francie

Tisk efektů sítotiskem – (Sensation)

Michal Kridel – Pasja, Polsko

Zvýšení atraktivity tiskovin s pomocí efektových pigmentů Merck

Mirka Řehořová – Merck spol. s r.o., Česká republika

 

14.30 – 17.30 Trendy pro Vaše Brandy

Online trendy pro vaše brandy O funkčím designu, chytrém textu i efektivních sociálních sítích

Garant akce: Eva Illésová, moderuje Filip Doušek


14.30 – 14.55 Přemýšlení o webu

Lukáš Plíhal

Internet vznikl, aby pomohl přenést informaci. Také webové stránky byly zpočátku pouze informační – textové – jaká to byla krása – celý svět se radoval! Postupem doby se představa o webové prezentaci několikrát změnila, aby jejich forma definitivně zvítězila.

Proč byla kniha „Bez loga“ hit a vyšší obchodní výkon mají ošklivé weby? O tom si povíme v krátké, zábavné prezentaci.

 

15.00 – 15.20 Budování aktivní komunity

Petr Andrysek

Psát statusy na Facebook už umí každý. Většina firem se ale stále mylně domnívá, že výsledkem komunikace na sociálních sítích a ukazatelem úspěchu je počet fanoušků. Staré pojetí klasického transakčního marketingu přeneseného do sociálních sítích nefunguje a pokud chcete na sociálních sítích uspět, je nutné si kolem své značky budovat aktivní komunitu fanoušků a příznivců.


15.25 – 15.50 Když se povede a nepovede

Richard Galovič

Redesign PAVA. Nový re/design produktu nebo firemní vizuální podoby je náročný úkol. Podělím se s vámi o zkušenost, která ukazuje, že rozhodnutí v oblasti korporátního stylu mají zásadní důsledky na příjmy společnosti. “Moderní a líbivý“ design nemusí zaručeně znamenat vyšší příjmy od vašich zákazníků.

 

16.10 – 16.30 Síla dobrého textu na webu

Jan Řezáč

V referencích webových studií najdete především screenshoty úvodních obrazovek webů. Grafické zpracování hlavní strany přitom málokdy rozhoduje o úspěchu webového projektu. Cílem přednášky je představit vám na praktických příkladech vliv promyšleného a dotaženého obsahu webu – změna jediného slova vám může v krajních případech vydělat miliony.


16.35 – 17.00 Krizová komunikace na sociálních sítích

Eva Illésová

A je to tady. Co dělat, když se něco nepovede a je potřeba řešit krizové situace na sociálních sítích? Díky tomu, jak fungují, je potřeba rychlý a diplomatický zásah, který odvrátí možné ztráty na bitevním poli. Povíme si, jak komunikovat s rozzuřeným jednotlivcem i davem, ale především na co si dát pozor, abyste se krizovou komunikací vůbec zabývat nemuseli.


17.05 – 17.30 Najdi mne, když to dokážeš

Bohdan Plichta

Svoji činností a fungováním v reálném světě zanechává každý z nás daleko výraznější stopu než si zpravidla uvědomujeme. V době digitální komunikace, existence internetu a sociálních sítí je tato stopa obzvláště výrazná a významná. Její existence je jak prakticky využitelná, tak – bohužel – i snadno zneužitelná. Představuje prostě realitu soudobého života a schopnost práce s daty informujícími o jiných subjektech je předpokladem bezpečnějšího pohybu v soudobém světě. I základní znalosti v této oblasti umožní často identifikovat podezřelé aktivity a vyvarovat se tak mnoha zbytečným ztrátám.

 

22. března 2012

11.00 – 17.00 Konference Malé Printfofum – Ostře sledovaná data

MOTTO: Proč oknem vyhazujeme peníze, když nám dveřmi vstupují chybná data


10.30 – 10.45 Zahájení konference

Vladimír Lukeš, předseda Společnosti tisku

 

10.45 – 11.00 Vybrané vady tiskových dat ve formátu PDF ve vztahu k podmínkám PSO (Prozess Standard Offset), dle zkušeností soudního znalce.

Zdeněk Paseka

 

11.00 – 11.30 Vady tiskových dat PDF v heatsetu /obalovém ofsetovém tisku z pohledu praxe Svoboda Press s.r.o. Praha –Malešice


11.30 – 12.30 Standardní vlastnosti tiskových dat podle PDF/X-ready. Dotazy a odpovědi

Stephan Jaeggi, PDF/X-ready/PrePress-Consulting, Švýcarsko

 

13.00 – 14.00 Softwarové zpracování tiskových dat do podoby odpovídající standardu PDF/X

Hans-Martin Kuhn, sales director, OneVision Software AG, Regensburg

 

14.00 – 14.30 Správní informační systém tiskárny a Systém řízení podle PSO

Pavel Karásek, Cicero Stapro Group s.r.o. Pardubice

 

14.30 – 15.00 Tisková data – společný základní kámen Systému řízení kvality podle PSO a Správního informačního systému budoucnosti.

Zdeněk Paseka, PSO Expert UGRA

 

15.00 – 15.30 Diskuze a závěr konference


Odborný garant Zdeněk Paseka

Moderátor Miloš Lešikar

Garant Svaz polygrafických podnikatelů a Společnost tisku

Průmyslový palác, Střední hala – GRAFICKÉ FÓRUM

20. března 2012

11.15 – 12.00 Správa barev – od fotografie po tisk

Jan William Drnek

Neladí vám barvy na monitoru s tiskárnou? Nevíte jak barevně nastavit fotoaparát? Vadí vám, že na dvou papírech se stejná barva tiskne různě? Pak je přednáška o správě barev a její problematice určena právě vám. Seznámíte se také s novými přístroji firmy Xrite.

 

12.15 – 13.15 Technologie velkoplošného tisku na bázi latexových inkoustů Hewlett-Packard

Lukáš Růžička, HP Democentrum

Znáte výhody moderní latexové technologie tisku? Víte o možnostech nových příležitostí? Chcete zvýšit svůj profit? Rozšiřte svoji nabídku o nové aplikace. Předvedeme vám také nové tiskárny HP Designjet L26500 a L28500.

 

13.30 – 14.15 Grafické tablety Wacom

Maxim Krušina, Amos Software

Ideální nástroj pro kreativní práci. Úprava fotografií, 2D/3D design, ilustrace, kresba, animace a mnoho dalších činností na počítači je díky grafickým tabletům Wacom jednodušší, intuitivnější a rychlejší.

 

14.30 – 15.15 Fotografie v reklamě a její zdroje

Kristýna Hypšová, Profimedia

Správně použitý obrázek dokáže přinést to stěžejní v reklamě – emoce. V dnešní době, kdy jsou příjemci reklamních sdělení čím dál víc zahlceni obrazy, musí být fotografie, která zaujme, opravdu výjimečná. Rozdíl dělá originalita tématu a zpracování, perfektní technická kvalita a exkluzivita. Místem, kde se dají takové snímky snadno najít, je dobrá fotobanka.

 

15.30 – 16.15 Pořizování fotografií s vysokým rozlišením pro velkoplošný tisk

Jan William Drnek

Profesionání fotograf a odborník na color management vás seznámí s postupem přípravy, pořízením, editováním a vlastní aplikací panoramatických velkoformátových fotografií. Přednáška bude doplněna konkrétní ukázkou výtvarného zpracování interiéru democentra firmy Hewlett Packard v Praze.

 

21. března 2012

10.30 – 11.15 Význam vlastní propagace a brandingu

Sean McAlorum, Prague College

Chcete vylepšit koncepci a podpořit vlastní korporátní identitu vaší firmy? Nevíte jak podpořit obecné povědomí o společnosti nebo službách, které nabízíte? Chcete se dovědět jak se nejlépe odlišit od konkurence? Nenechte si proto ujít přednášku Seana McAloruma, lektora grafického designu na Prague College.

 

11.15 – 12.00 Corporate Identity Design

Ondřej Fučík, Prague College

Přednáška Ondřeje Fučíka, grafického designéra a lektora na Prague College, vás seznámí s korporátní identitou jako nástrojem vizuální komunikace. Dále s její interní a externí identifikací, aplikací, funkčními prvky a vlastní tvorbou. Nebude chybět ani poslední vývoj a trendy v oboru, například dynamické identity.

 

12.15 – 13.15 Technologie velkoplošného tisku na bázi latexových inkoustů Hewlett-Packard

Lukáš Růžička, HP Democentrum

Znáte výhody moderní latexové technologie tisku? Víte o možnostech nových příležitostí? Chcete zvýšit svůj profit? Rozšiřte svoji nabídku o nové aplikace. Předvedeme vám také nové tiskárny HP Designjet L26500 a L28500.

 

13.30 – 14.15 Softproofing na monitorech EIZO

Radim Václavíček, EIZO

Potřebujete zrychlit tiskovou přípravu vašich dat a přitom výrazně snížit náklady připadající na kontrolní nátisky? Kontrolujte svá data pohodlně na přesných kalibrovaných softproofových monitorech! Co to je soft-proofový monitor? Jaké jsou dnes k dispozici moderní nástroje na jeho kalibraci? Ukázka kalibrace. Kontrola a nastavení Správy barev (CMS) v prohlížeči kontrolovaných tiskových dat. Jak správně prohlížet tisková data v prohlížeči? Zajištění vhodných podmínek osvětlení kontrolního výtisku.

 

14.30 – 15.15 Výhody tiskových médií Hewlett-Packard

Lukáš Růžička, HP Democentrum

Znáte všechny výhody médií od firmy Hewlett-Packard? Chcete zvýšit zisk na svých zakázkách? Hledáte nové tiskové příležitosti? Přijďte si poslechnout přednášku Lukáše Růžičky a navštivte stánek HP v těsné blízkosti Grafického fóra ve střední hale.

 

15.30 – 16.15 Tvorba a publikování digitálních magazínů na tabletech iPad a Android pomocí nástrojů Adobe

Matouš Filipi, Amos Software

Jaké nové příležitosti přináší digitální publikace v tabletech vydavatelům a inzerentům? A jaké nové zážitky poskytuje čtenářům? Jak snadná je tvorba a distribuce publikací ke čtenářům pomocí nástrojů Adobe? Na tyto otázky dostanete odpovědi na přednášce provázené řadou praktických ukázek.

 

22. března 2012

10.30 – 11.15 Logotyp a jednotný vizuální styl

Robert Štencl, BastArt.cz

Základní stavební kameny efektivní a konzistentní komunikace instituce/společnosti.

Modelové studie, ukázky, příklady řešení.

 

11.15 – 12.00 Výhody tiskových médií Hewlett-Packard

Lukáš Růžička, HP Democentrum

Znáte všechny výhody médií od firmy Hewlett-Packard? Chcete zvýšit zisk na svých zakázkách? Hledáte nové tiskové příležitosti? Přijďte si poslechnout přednášku Lukáše Růžičky a navštivte stánek HP v těsné blízkosti Grafického fóra ve střední hale.

 

Průmyslový palác, Pravé křídlo – FORUM REKLAMA

21. března 2012

10.30 – 11. 30 Česká veřejnost a reklama

Diskuzní panel nad výsledky výzkumu Postoje české veřejnosti k reklamě

Účastníci diskuze: Jitka Vysekalová, Olga Kopecká, Jan Herzmann

Věříme reklamě, a které médium je nás nejdůvěryhodnější?, Ovlivňuje reklama při nákupu a u kterých výrobků to přiznáváme?, Co říkáme na product placement?

Garant: Česká marketingová společnost


11.30 – 13.00 POPAI podporuje budoucí odborníky v oboru marketing at-retail

Soutěž POPAI STUDENT AWARD je již tradičně přehlídkou nových talentů v oblasti in-store komunikace. Studenti v soutěži prezentují návrhy realizací v místě prodeje, které vytvářejí dle zadaného briefu od konkrétních partnerů – zadavatelů reklamy Seznamte se s novými kreativními návrhy studentů, které budou v rámci workshopu detailně představeny z pohledu autora, zadavatele reklamy, POP designera i POP výrobce.

Garant: POPAI CE


13.00 – 13.40 Corporate Identity Česka – nekonečný příběh

Diskuzní panel s očekávaným rebrandingem státu

Moderátor: Jiří Mikeš

Účastníci panelu: Jitka Vysekalová, Marek Mráz, Ladislav Kopecký, Jan Herzmann

Víc než 20 let se bezúspěšně věnujeme problematice CI Česka, Kdo potřebuje marketingový název, claim, logo atd., Role Czech Tourismu v tomto nekonečném příběhu

Garant Česká marketingová společnost


14.00 – 14.45 Možnosti digitálního tisku – ekologie a nové materiály

Kulatý stůl časopisu SIGN

 

15.00 – 16.30 Vyhlášení výsledků soutěže Hvězda 3D reklamy

Asociace třídimenzionální reklamy a M.I.P. Group, a.s. vyhlásí výsledky již 11. ročníku prestižní soutěže o nejlepší reklamní předmět

 

17.00 – 18.00 Duhový paprsek

M.I.P. Group a Sdružení dodavatelů pro signmaking ČR vyhlásí výsledky soutěže o nejlepší signmakingovou realizaci roku 2011

 

22. března 2012

10.30 – 12.00 Korupce v žurnalistice

Moderátor: Václav Sochor

Účastníci panelu:

Jindřich Šídlo , hlavní politický analytik Hospodářských novin
Karel Křivan , partner MouseHouse
Michal Petrov , bývalý šéfredaktor zpravodajství ČT, dnes senior consultant Bison & Rose

Myslíte si, že je česká novinařina zkorumpovaná? Jak vypadá taková korupce v žurnalistice? Jak ji rozeznáte a jak poznat, kterému článku či reportáži věřit víc, jakému míň a čemu vůbec? 20. a 22. března budou o těchto otázkách diskutovat hvězdy české reklamy, nejúspěšnější píáristé, renomovaní novináři a možná i vy během veletrhu Reklama – Polygraf na výstavišti v Praze – Holešovicích. Přijďte osobně anebo poslouchejte Rádio Česko.
 

Garant:Rádio Česko

 

12.30. – 15.30 Rok s e-knihou – Lidi čtěte! Ale z čeho? Porazí e-book papírovou knihu?

Účastníci diskuze:

Jan Kovalík (Aktuálně), Eva Kaiserová, PhDr. Jaroslav Císař, Martin Lipert (eReading), B. Janoušek (Neoluxor), Lukáš Novák (Ráj knih), Jiří Vlček (Palmknihy), Kameel Machart (nakladatel), Václa Fořtík

Rok 2011- zhodnocení, statistika prodeje, vývoj e-books (PhDr. Jaroslav Císař).

Co na ta čísla ti, co prodávají e-knihy?

Čemu dávají čtenáři přednost čtečce, tabletu, telefonu, v jakých formátech se prodává?

Nová čtecí zařízení. Co nového se chystá?

Zabezpečení obsahu knih, má vůbec smysl (DRM, Wooky,Mobi), jaké to přináší problémy při prodeji, otravuje to uživatele?

Dopustím se rouhačství nejsou náhodou ti, co šíří knihy zadarmo na netu jen novodobí minesengři, kteří jako tenkrát vyprávějí příběhy (i tenkrát příběhy se kradli jeden od druhého) a pouze ten, který se chytí, tedy vyberou si jej čtenáři nebo nějaký mecenáš nebo reklamní agentura se bude moct prodávat?

Pokud budou e-knihy drahé, budou se kopírovat.

Změny v autorském právu, co přinesou ACTA, existuje řešení, jak předejít stahování zdarma? Neřešíme v současné době už minulé bitvy a neřítíme se tím jako nakladatelé do záhuby.

Jaká je úloha nakladatele v budoucnosti? Co mohou nakladatelé udělat pro čtenáře a naopak jak se mohou bránit zlodějům. Přežijí nakladatelé v současné podobě?

Nastává doba autorského vydávání knih? Přesun peněz z výrobce, nakladatele jinam?

Co říkáte na půjčování e-knih.

Existuje případně zájem o vytištění knihy, když je k dispozici e-kniha? Mohl by to být trend?